Σε κάποιο άλλο Φόρουμ του Esoterica.gr κάποια μέλη έκαναν κάποια συζήτηση για την βάπτιση και τον συμβολισμό της. Στα "Ερμητικά Κείμενα" υπάρχει μια πολύ χρήσιμη αναφορά για την Βάπτιση και ιδιαίτερα για τον εσωτερικό συμβολισμό της.Η "κολυμπήθρα", (ή αλλιώς ο "κρατήρας" εδώ) περιέχει τον Νου και όποιος θέλει να μετέχει στο Νου και να γίνει τέλειος πρέπει να βαπτιστεί μέσα στο Νου.
Η μετοχή στο Νου, η βάπτιση, είναι άθλος-άθλημα για τις ψυχές που πρέπει να τον κατακτήσουν ως έπαθλο και δεν θα τους δοθεί χαριστικά.
Αυτό δείχνει την λανθασμένη απόφαση του Χριστιανισμού να βαπτίζεται κάποιος ως μωρό και όχι ως άνθρωπος που έχει συνείδηση του συμβολισμού αυτού του γεγονότος.
Ακόμη δείχνει την διαστρεβλωμένη ερμηνεία της βάπτισης η οποία αντί να είναι ένα είδος καθαγιασμού και συμμετοχής του ανθρώπου στα μυστήρια της γνώσης και των εννοιών, γίνεται ένα είδος "σκιάχτρου" που διώχνει τον "Μπαμπούλα" - Σατανά.
Να τι λέει ακριβώς το απόσπασμα των Ερμητικών Κειμένων:
Ο ΕΣΩΤΕΡΙΚΟΣ ΣΥΜΒΟΛΙΣΜΟΣ ΤΗΣ ΒΑΠΤΙΣΗΣ - Η ΚΑΤΟΧΗ ΤΟΥ ΝΟΥ ΩΣ ΑΘΛΟΣ
«Το λόγο, λοιπόν, Τατ, μοίρασε σε όλους τους ανθρώπους αλλά δεν έκανε το ίδιο και με το νου. Κι αυτό δεν το έκανε επειδή φθονούσε κάποιον. Γιατί ο φθόνος δεν έρχεται από τα επάνω. Σχηματίζεται εδώ κάτω στις ψυχές των ανθρώπων, που δεν έχουν νου. - Μα γιατί δεν μοίρασε, πατέρα, και το νου, ο θεός; - Θέλησε, τέκνο μου, να τον αφήσει άθλημα {«άθλο} μεταξύ των ψυχών...
... Αφού γέμισε με αυτόν {το Νου] μεγάλο κρατήρα, τον έστειλε εδώ κάτω με κήρυκα και του είπε να διακηρύξει στις καρδιές των ανθρώπων τούτα τα πράγματα: Βαπτίσου, εσύ που έχεις την δύναμη, σε τούτο τον κρατήρα εσύ που πιστεύεις πως θα ανέβεις προς εκείνον που έστειλε τον κρατήρα, εσύ που ξέρεις για ποιον λόγο έγινε.
Όλοι εκείνοι που άκουσαν το κήρυγμά του και βαπτίστηκαν στο νου, εκείνοι μετέχουν της γνώσης κι έγιναν τέλειοι άνθρωποι, αποδεχόμενοι το νου». ΕΡΜΗΤΙΚΑ ΚΕΙΜΕΝΑ, ΕΡΜΗΣ ΤΡΙΣΜΕΓΙΣΤΟΣ, Λόγοι, IV, 3-4.